Incentive Day to nie tylko święto organizatorów podróży biznesowych, to także konferencja skierowana do ich klientów: korporacji, firm korzystających lub zamierzających wdrożyć do swoich strategii incentive travel, jako narzędzie marketingowe lub motywacyjne. Organizator wydarzenia, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, zadbał by podczas konferencji poruszono aktualne i ważne branżowe tematy. Dzień wypełniły zatem dyskusje o: dobrych praktykach w przetargach, terminowych płatnościach, procesach decyzyjnych towarzyszących wyborom ofert, o klauzulach RODO i NDA, zrównoważonym rozwoju, ESG, śladzie węglowym i wodnym.
Edyta Dróżdż (dyrektor CMRT) oraz Łukasz Adamowicz (Członek Rady CMRT i wiceprezes SOIT) zaprezentowali nową inicjatywę SOIT – Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, które będzie wspierać (między innymi) branżę incentive. W swoim wystąpieniu podkreślili nade wszystko jakie szkody przynosi branży działanie niektórych jej uczestników w tzw. szarej strefie. Jak ważnym jest, by turystyka biznesowa / incentive travel, stała się przykładem najwyższego profesjonalizmu, nie tylko poprzez stosowanie nowoczesnych rozwiązań przyjaznych planecie, czy też dzięki innowacyjnym technologiom, ale nade wszystko.., oferując swe usługi legalnie, czyli zgodnie z prawnymi wytycznymi, zawartymi w ustawie o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Dla przedsiębiorców stowarzyszonych w SOIT, temat oczywisty, ponieważ wszyscy członkowie stowarzyszenia działają w zgodzie z zaleceniami ustawy. Jednak dla niektórych z zaproszonych gości nie wszystko było jasne, co tym bardziej uświadomiło zebranym jak ważne jest, by te zagadnienia przybliżać kupcom usług oraz managerom kontraktującym usługi turystyczne w korporacjach, przy każdej nadarzającej się okazji:
– kto i dlaczego powinien posiadać wpis do rejestru organizatorów turystyki;
– czym jest Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy i dlaczego posiadanie go przez organizatora powinien sprawdzić (i doceniać) klient biznesowy;
– dlaczego działy zakupów, przeprowadzające przetargi, powinny włączyły w kryteria wyboru dostawcy usługi (agencji travel/incentive/eventowej) kryterium: „posiada wpis do ewidencji oraz stosowne do tego zabezpieczenia TFG i TFP” .
Incentive Day odbył się 12 czerwca br. w Klubie Sosnowym w Warszawie.
Więcej informacji: https://incentiveday.pl/